obsługa spa Black Friday

Zyskaj przewagę dzięki strategii kart podarunkowych na Black Friday

26 listopada, piątek potocznie zwany "Black Friday" to nieoficjalna data rozpoczęcia sezonu handlowego przed Świętami Bożego Narodzenia. Dobry czas, aby oprócz bieżących zabiegów zainteresować klientów kartami podarunkowymi. Jak zauważyłem część salonów ma tendencję do ignorowania sprzedaży prezentów w formie kart podarunkowych czy pakietów usług. A szkoda, bo jest to pewna strata finansowa oraz utrata możliwości pozyskania kolejnego lojalnego klienta.

Odpowiednio przygotowane i wypromowane karty podarunkowe stanowią miły akcent świąteczny dla klientów oraz zastrzyk gotówki. Aby zrealizować plan sprzedaży prezentów zacznij już dziś planować promocję kart podarunkowych z okazji Black Friday.

O to kilka wskazówek, które Ci pomogą.


Forma podania karty podarunkowej. W okresie przedświątecznym jesteśmy szczególnie wyczuleni na jakość produktu i estetykę jego podania. Wciąż widzę w salonach kosmetycznych "Kupony Podarunkowe" wycięte nożyczkami z ksero. Zdarza się też, że salon nie dysponuje eleganckimi kopertami z własnym logiem. Klient wydając z "góry" spore pieniądze na wybrany pakiet zabiegów, oczekuje że otrzyma adekwatnie do wydatku elegancki kartonik w kopercie, który sprezentuje wybranej osobie. Taka karta podarunkowa powinna odzwierciedlać jakość i profesjonalizm Twojej firmy, mieć nowoczesną formę graficzną oraz dobry papier. Można też pomyśleć o ładnym pudełku, sakiewce oraz wstążkach.
Silna akcja promocyjnaPierwszym krokiem do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej jest zbudowanie odpowiedniego przekazu, zrobienie atrakcyjnego projektu graficznego, wybrania właściwych kanałów komunikacji z klientami. Zastanów się w jaki sposób dotrzeć do nich.
Pakiety kart podarunkowychBardziej opłaca się sprzedawać droższe pakiety. Kupon podarunkowy, w który w skład wchodzą drogie zabiegi jest idealnym prezentem dla bliskich naszego Klienta. On sam swoją osobą rekomenduje Twoje usługi otoczeniu. Zróżnicowany pakiet Kuponów podarunkowych jest też idealną okazją do sprzedaży kombinacji swoich usług oraz zachęcenia klientów do przetestowania nowych zabiegów kosmetycznych. Gustownie opakowane prezenty mogą też zawierać produkty do pielęgnacji ciała, paznokci czy włosów.
Powiedz o tym pomyśle swoim klientom.Wykonaj ładną, estetyczną i kreatywną komunikacje w formie plakatu czy postów na social media. Nich Cię wszyscy widzą co masz do zaoferowania. Witryna salonu też ma swój potencjał.
Kampania e-marketingowa. Pamiętaj, aby uwzględnić informacje o karcie podarunkowej w swojej kampanii e-mailingowej. Każda osoba, która jest w Twojej bazie klientów powinna w tym okresie Świat Bożego narodzenia dostać minimum 2 newslettery.
Last minutes. Zawsze można za wczasu przygotować kampanię na social media i www typu "Last Minutes". Promuj swoje kupony prezentowe w ostatnim tygodniu przed Świętami Bożego Narodzenia. Wiele osób nie nabyło jeszcze podarków, inni nadal się wahają przed właściwym wyborem.  A zabiegi w salonie kosmetycznym zawsze są udanym prezentem.

Lojalni klienci. Drobnymi podarunkami można też obdarować swoich stałych klientów. Napewno forma taka ich miło zaskoczy i wzmocni pozytywnie Twoją markę w ich świadomości.
Koncepcja i projekt. Aby zaspokoić gust klienta wszystkie karty prezentowe muszą atrakcyjnie wyglądać, być przemyślane oraz  ładnie wydrukowane. Od koncepcji marketingowej, tekst, zdjęcia, grafikę, liternictwo do formę podania. Zabawa samodzielna w Wordzie odpada.

Potrzebujesz efektu, poproś ekspertów o poradę. Wielu właścicieli salonów prosi nas o pomoc w przygotowaniu akcji. Jak zawsze jesteśmy dla Was. Pomożemy z "Kartami Podarunkowymi". Możesz zadzwonić tel. 604 510 170, lub napisać krzysztof.witecki@me.com przejdziemy z Tobą cały proces i dostaniesz gotowy produkt prosto do salonu.


Tekst: Krzysztof Witecki - sepecjalista ds marketingu on-line