Jaki wybrać właściwy kanał marketingu dla produktów kosmetycznych



Według analiz Facebooka z 2020 branża kosmetyczna stoi w obliczu ogromnej zmiany w sposobie w jaki ludzie wyszukują, oceniają, i kupują produkty kosmetyczne. Chociaż jeszcze większość ludzi nadal kupuje kosmetyki w sklepach stacjonarnych to ich ilość kurczy się z roku na rok. Coraz więcej z nich woli przeszukiwać internet w poszukiwaniu nowości i kupować w zaciszu swojego mieszkania.

• 46% osób przeszukuje fora internetowe w poszukiwaniu nowości rynkowych,

• 41% osób kupuje on-line.

Duże światowe marki kosmetyczne podążają za tym trendem i łączą doświadczenia sprzedaży online z offline. Uruchamiając cyfrowe kampanie reklamowe wspierane przez ich stacjonarne sklepy. Te dwa światy tworzą ze sobą synergię. Konsumenci przed zakupem w sklepie offline szukają informacji o produkcie w wirtalnym świecie online. Przeszukują fora i czytają opinie. 67% ludzi przed zakupem ufa opinii influencerów na różnych kanałach social mediowych.

Marketing kosmetyczny w mediach społecznościowych

W marketingu kosmetycznym media społecznościowe są najważniejszym kanałem komunikacji. 82% potencjalnych klientów śledzi produkty na Instagramie, 77% wchodzi też na facebooka oraz 59% ludzi jeszcze odwiedza w tym dniu YouTuba.

Te trzy platformy mają wiele interesujących treści w formie zdjeć. Tu liczy się wygląd, przemyślana prezentacja produktu oraz lajki. Dlatego obrazy, historie, filmy i webinary krzyczą głośniej niż słowa pisane w tradycyjnych magazynach papierowych.

Współpracuj z lokalnymi influencerami. To głównie ekstrawertyczne młode osoby mające wpływ na media społecznościowe. Przeważnie są ekspertami w niszowych produktach. Mają duże poważanie wśród swoich fanów.

Zachęcaj do tworzenia interakcji przez użytkownika. Ich aktywność bezpośrednio przekłada się na budowanie zaufania do produktów. Osoby kupujące i testujące produkty kosmetyczne uwielbiają się kontaktować z producentami i dzielić się swoimi opiniami. Można udostępniać posty swoich klientów jako dowód społeczny.

Wykorzystaj You Tube w planowaniu kampanii marketingowej. Treści tam emitowane można podzielić na: inspirujące, edukacyjne oraz na filmy ekskluzywne. Inspirujące treści oznaczają opowiadanie historii i umożliwienie konsumentowi odkrycia nowych produktów. Filmy edukacyjne pokazują, jak stosować produkty. Ekskluzywne filmy są za kulisami, przenosząc fanów do miejsc, których nigdy by nie odwiedzili.

Mobilny marketing. Mając na uwadze, że większość konsumentów używa telefonów komórkowych do serfowania po necie, upewnij się, że Twoja strona internetowa jest responsywna. To najważniejsza rzecz, którą należy się zająć.

Baza klientów. Marketing e-mailowy jest nadal jednym z najlepszych narzędzi do sprzedaży produktów obecnym klientom i pozyskiwania nowych. 

• wykorzystywać dane klientów do segmentowania e-maili;
• eksperymentuj z różnymi typami e-maili;
• używać autentycznych i przydatnych treści;

tekst: Krzysztof Witecki
Zdjęcie autorstwa Cottonbro / Pexels