Trendy w kanałach cyfrowych

Mija rok, od wywołania w Europie pandemii Covid-19. W tym czasie zmieniły się nawyki zakupowe. Technologie cyfrowe utorowały drogę dla handlu elektronicznego i mediów społecznościowych, umożliwiając wykorzystanie nowych modeli biznesowych i kanałów komunikacji. Konsumentom nie chodzi już tylko o sam produkt czy usługę, ale też o wartości jakie firma głosi w internecie.

Media społecznościowe to coś więcej niż tylko pobudzanie zaangażowania lub śledzenie trendów. To profesjonalna i żmudna praca nad zwiększeniem lojalności wobec marki i skupiają się na produktach. Na pewnym poziomie sterowalność działaniami jest minimalna. Marketerzy tracą kontrolę. Konsumenci przejmują większą część rozmów na temat swojego salonu kosmetycznego w Internecie. Wymieniają doświadczeniami i krytykują. Rzadziej chwalą. Bardziej ufają swoim opiniom i recenzjom niż wykreowanym reklamom. Sprawny marketer zaś będzie podsysał zainteresowanie odpowiednim kontentem. 

Branża kosmetyczna już dawno zrozumiała cyfrową rzeczywistość. Od Facebooka po YouTube, aż po Instagram, wyprzedzają konkurencję, jeśli chodzi o przyjęcie marketingu w mediach społecznościowych. Według firmy badawczej Statistica, aż 96% marek kosmetycznych działa aktywnie na Instagramie.

Ponieważ klienci pragną dziś autentyczności, powinnaś pomyśleć o współpracy z wpływowymi osobami, aby lepiej docierać do docelowych odbiorców i wchodzić z nimi w interakcję. Nie musi to być Pani z TV, wystarczą lubiane postacie z lokalnego rynku. Takie postacie mają dobrą opinię i są naśladowane. Influencerzy zazwyczaj mają dobrze wyselekcjonowaną sieć obserwujących, którzy ufają ich opiniom i odnoszą się do ich historii. Tak jak ufasz radom przyjaciela. Ponieważ to pokolenie „milenialsów” obecnie doszło do głodu, świat dopasował środki komunikacji. Ponieważ 70% tej grupy korzysta z codziennie mediów społecznościowych, aby odkrywać i wybierać produkty.

Firmy marketingu on-line rozumieją, że walka o zdobycie uwagi odbiorców jest bardzo już trudna. Każdy salon kosmetyczny tworzy podobne treści, ale dziś potrzeba świetnej historii, aby naprawdę zainteresować publiczność. Bombardowani tak wieloma treściami konsumenci stali się obojętni wobec reklam. Jeśli jednak treść jest tworzona przez innego Twojego klienta, jest większe prawdopodobieństwo, że wejdą z nią w interakcję.

Przeciętny człowiek chce poczuć prawdziwy ludzki związek z Twoją marką, zanim zgodzi się na Twoje usługi. Konsumenci przeglądają kanały z wiadomościami społecznościowymi na urządzeniach mobilnych w celu wyszukania nowych i interesujących treści. Jeśli treść jest wystarczająco interesująca, aby przyciągnąć ich uwagę, chętniej klikają oferty lub promocje.

Częścią pracy firmy marketingowej jest dostrzeganie trendów i łapanie kolejnych wielkich tematów. Pamiętajmy jednak, że zwycięska strategia marketingowa zaczyna się od głębokiego zrozumienia konsumentów. Upewnij się, że bierzesz udział w ciągłym dialogu z klientami, słuchaj, co mówią. Czerp inspirację z trendów i poruszanych tematów.